Co zyskam, jeśli zagram w Grę po Moc?

Jolanta Reisch coaching

Co zyskasz, jeśli zagrasz?


Gra Po Moc jest grą rozwojową coachingową i jak podpowiada drugi jej człon – Wyprawa w głąb siebie, gra pomaga nam lepiej poznać samego siebie oraz zgłębić procesy, które zachodzą w nas na różnych etapach naszego życia, oraz w różnych sytuacjach, z którymi przychodzi się nam mierzyć.

Gra jest formą podróży po elementach naszego ego, które na co dzień bywają trochę zaniedbane, o których nie myślimy, a które czasami blokują nas tak, że nie możemy ruszyć do przodu.

Gra pozwala zrozumieć:

  • dlaczego w danym momencie czujemy, co czujemy
  • jak bywamy uwikłani w pajęczynę niewspierających przekonań
  • jak nie dostrzegamy naszych mocnych stron, wręcz Supermocy, chociaż mamy to na wyciągniecie ręki.

W codziennym zabieganiu nie widzimy prawdziwych siebie. Gra pozwoli się zatrzymać i przyjrzeć tym procesom, zajrzeć prawdziwie w głąb siebie. Dać sobie czas na refleksję, na chwilę zatrzymania się, na przemyślenia. Gdzie widzisz siebie za rok, czy w ogóle się nad tym zastanawiasz.

Co zyskasz, pracując w grupie?

Dodatkową wartością są towarzyszące nam podczas gry inne osoby. Podczas gry poznajemy siebie, dzielimy się też z innymi naszymi przemyśleniami, refleksjami, doznaniami. To samo dostajemy od innych. Rodzi się wspólnota, nie tylko doznań, lecz też wspólnych przeżyć. Uczymy się, jak przyjmować komplementy z uśmiechem, bez zażenowania i fałszywej skromności a też uczymy się jak dostrzegać zalety innych i mówić im o tym. Dostrzegać w innych, to co w nich dobre, co możemy sobie od nich wziąć, co nam się przyda. Jakie umiejętności, emocje, spostrzeżenia, doświadczenia.

Bardzo ważne jest, że tej podróży w głąb siebie nie odbywasz samotnie, ale pod okiem GameMAstera (doświadczonego coacha, psychologa lub psychoterapeuty), osoby, która ma doświadczenie i umiejętności, by być Twoim przewodnikiem. Oczywiście grasz również w towarzystwie innych osób, razem, wspólnie, „wespół z zespół”.

Gra skończona. Co dalej?

Nie wyjdziesz z gry z pustymi rękami. Na początek każdy z uczestników przygotowuje swój własny Dziennik Gry, w którym zapisuje wszystko, co w trakcie gry wyda mu się ważne i do czego chciałby wrócić po jej zakończeniu. Dopełnieniem gry, już na sam koniec, są dwa mini projekty kończące i dopełniające cały proces. Są też na planszy pola „Biorę na później”. Uczestnik, który tam stanie, dostaje specjalne indywidualne „zadanie” na później, którym oczywiście może się podzielić z innymi uczestnikami.

Widzisz już, że to nie jest zwykła gra planszowa? To mocne narzędzie do poznania siebie, zajrzenia w głąb swojego jestestwa, swoich emocji i doznań, przeżyć i doświadczeń, przypomnienia sobie co w życiu ważne, oraz wytyczenia ścieżek, którymi chce się podążać w bliższym i dalszym czasie.